Η γελοιότητα της «αξιολόγησης» συνεχίζεται…
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Το Κ.Σ. της ΟΔΠΤΕ έχει καταγγείλει, με ομόφωνη απόφασή του, τόσο την αντιδραστική «αξιολόγηση» και στοχοθεσία του ν.4940/2022 όσο και το «σύστημα ανταμοιβής» δημοσίων υπαλλήλων του ν. 5149/2024, αναλύοντας εκτενώς τους λόγους και προκηρύσσοντας “απεργία-αποχή” για τους υπαλλήλους των Πανεπιστημίων.
Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων, οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια αξιολογηθήκαμε σε δεξιότητες όπως: προσανατολισμός στον πολίτη, ομαδικότητα, προσαρμοστικότητα, προσανατολισμός στο αποτέλεσμα, οργάνωση και προγραμματισμός, επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα, επαγγελματισμός και ακεραιότητα, διαχείριση γνώσης και ηγετικότητα, αόριστες έννοιες δηλαδή, που δεν βασίζονται σε σαφή, αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια. Επιπλέον, οι αξιολογητές, κλήθηκαν να συμπεριλάβουν στην έκθεση αξιολόγησης, την υποχρεωτική επιλογή τριών δεξιοτήτων προς ανάπτυξη του αξιολογούμενου, δηλαδή την αέναη υποχρεωτική εναλλαγή δεξιοτήτων στις οποίες οι υπάλληλοι άλλοτε είναι ανεπαρκείς και υστερούν και απαιτείται η ανάπτυξή τους και άλλοτε όχι.
Αυτό το διάστημα λοιπόν, πραγματοποιούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω Ε.Κ.Δ.Δ.Α., που καλούνται οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια να παρακολουθήσουν, στο πλαίσιο υλοποίησης των Σχεδίων Ανάπτυξης, για να «αναπτύξουν» τις δεξιότητες, στις οποίες κρίθηκαν ανεπαρκείς! Εντάσσονται μάλιστα στην αξιολόγηση των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων, αφού ο βαθμός υλοποίησής τους, αποτελεί κριτήριο βαθμολόγησης για τους ίδιους.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Τα προγράμματα αυτά, καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων για επιμόρφωση. Προγράμματα, όπως για παράδειγμα το “Ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω των βασικών αρχών mentoring”, θυμίζουν περισσότερο εγχειρίδιο εταιρείας ασφαλίσεων, ή πλασιέ και καμία σχέση δεν έχουν με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε οι ίδιοι και οι δημόσιες υπηρεσίες να γίνουν καλύτερες, σύγχρονες, πιο ποιοτικές στην παροχή αναβαθμισμένων κοινωνικών υπηρεσιών για τον λαό.
Η ποιοτική υπηρεσιακή εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο! Η επιμόρφωση των εργαζομένων δεν μπορεί να βασίζεται στις «αδυναμίες» που εντοπίστηκαν από την αντιδραστική «αξιολόγηση» του ν.4940/2022. Πρόκειται για μια διάτρητη διαδικασία, με υποκειμενικές κρίσεις, η οποία συγκαλύπτει την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών, και των Πανεπιστημίων, και προσπαθεί να αποδώσει τις ευθύνες για κάθε στραβό που συμβαίνει στον δημόσιο τομέα, στους εργαζόμενους. Ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα να επιλέξει τη συμμετοχή του σε εκπαιδευτικά προγράμματα, με βάση τις εκάστοτε ανάγκες, που κρίνει ο ίδιος ότι θα τον βοηθήσουν να εκτελεί με ευσυνειδησία και επαγγελματισμό τα καθήκοντά του, παρέχοντας ποιοτικότερες υπηρεσίες.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια δεν έχουν ανάγκη από αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια για να κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και μετατροπή των συμβάσεων των συμβασιούχων συναδέλφων μας σε αορίστου χρόνου, αυξήσεις στους μισθούς μας και ασφαλείς υποδομές.